zaterdag 15 januari 2011

Dworp


Eigenlijk had niemand echt veel zin om te vertrekken. Ik had juist een leuke vakantie achter de rug en die mocht voor mij nog wel een weekje langer duren. Gelukkig draaide het allemaal anders uit dan verwacht! Ik heb me reuze geamuseerd!

Dag 1
De eerste dag moesten we een opera in elkaar steken. Ons groepje had gekozen voor de Griekse mythe 'het Parisoordeel'. Ik mocht Zeus spelen, Kim was Paris. Samen hebben we ons dan verkleed in 'DE mannen' van het stuk. De anderen mochten zich verkleden in 'prachtige' godinnen. 
We hadden goed doorgewerkt, dus in de namiddag hadden we tijd om enkele attributen te maken. Zo schilderden we een mooie troon voor Zeus, ik maakte een scepter, Kim maakte een kroon en voor de mooiste godin maakten we met wol en pomponnetjes een mooie ketting.

Dag 2
De tweede dag moesten we workshops voorbereiden, de dag daarna kwamen de kinderen van de basisschool in Dworp namelijk op bezoek. Ons groepje hield zich bezig met de maskers. Die zie je namelijk ook erg vaak in de opera. We werkten goed door en weer waren we al vroeg klaar.

's Avonds mochten we de opera-stukken naar voor brengen. Elk groepje had iets moois gebracht. Het was heel leuk. 

Dag 3
De kinderen kwamen en we moesten er voor zorgen dat de hele dag vlot verliep. We kregen geen hulp van de lectoren. Ik vond het heel leuk en alles verliep erg goed. Door middel van de babbelbox ontdekten we dat de kinderen het erg leuk vonden! De maskers waren erg mooi.

We hadden de leerlingen tegenover elkaar gezet en ze moesten eens kijken naar elkaars gezichten en deze beschrijven. Nadien moesten ze een emotie kennen en het ander kind moest raden welke emotie werd uitgebeeld. Op deze manier deden de leerlingen inspiratie op voor het maken van hun masker. Nadien kregen enkele leerlingen een kaartje waarop een personage stond, die leerling moest dit uitbeelden en de anderen moesten raden wat op het kaartje stond. Tot slot kwamen we tot het besluit dat maskers het gemakkelijker maken om iemand uit te beelden.

Na de middag moesten we nog een toonmoment in elkaar steken. Dit was erg leuk omdat eigenlijk heel het toonmoment uit de kinderen zelf kwam. Dit hadden we niet verwacht.

Op het einde van de dag moesten we ons opkleden om naar het gemaskerd bal te gaan. Voor het bal begon mochten we naar de film 'Save the last dance kijken'. Ik had deze al eens gezien, maar dat vond ik niet erg want het is een prachtige film!


Op het gemaskerd bal zag iedereen er erg mooi uit! We dansten de Weense Wals en nadien maakten we er een echt feestje van! Het was een mooie afsluiter!

Dag 4
De laatste dag stelden we onze muzoboxen voor. Het was een erg leuke vierdaagse!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten